نوشته شده در یک دیدگاه

پیچ آلومینیوم 13 میل تا 10 سانت

پیچ آلومینیوم 13 میل تا 10 سانت

پیچ سازان شرق تولید کننده پیچ آلومینیوم. تولید و فروش پیچ آلومینیوم از 13 میلی متر تا 10 سانتی متر در مشهد و شهرهای دیگر استانها

محصولات پیچ و مهره آلومینیوم 1/4

معرفی فلز آلومینیوم

یکی از فلزات عالی و مادر در بین تمام فلزات مانند قلع و مس، فلز آلومینیوم می باشد که دارای خواص و کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف است.

به عنصر شیمیایی که نسبت به دیگر فلزات دارای چگالی کم تری است آلومینیوم می گویند. یکی از روش های ساخت قطعات آلومینیومی ریخته گری می باشد که در آن با توجه به دمای ذوب آلومینیوم و نقطه ذوب، آلومینیوم را از حالت جامد به مایع تبدیل می کنند.

دمای ذوب آلومینیوم

دمای ذوب آلومینیوم تقریبا یک سوم فلز فولاد می باشد. از نظر ظاهری آلومینیوم شبیه به نقره است و براق می باشد.

نقطه ذوب آلومینیوم خالص حدود 660 درجه سانتی گراد است که با توجه به خلوص و روش ذوب این نقطه ذوب تغییر خواهد کرد.

اتصال مکانیکی آلومینیوم

روش‌های متعددی برای اتصال قطعات آلومینیومی وجود دارد از جمله روش‌های مکانیکی پیچ و مهره ، جوشکاری، اتصال چسبی و لحیم کاری می‌باشند.

اتصال پیچ و مهره آلومینیوم یک روش ارزان و ساده برای اتصال قطعات آلومینیومی به یکدیگر است که به آن اتصال مکانیکی می گویند.

معمولا سوراخی در فلز پایه ایجاد شده و پیچ درون آن قرار می‌ گیرد. این نوع از اتصال نیاز به همپوشانی دو فلز پایه بر روی یکدیگر دارد.

در این نوع از اتصالات می‌توان از پرچ یا پیچ و مهره‌های آلومینیومی استفاده کرد، اگرچه در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا می‌باشد،استفاده از پیچ و پرچ‌های فولادی الزامی است.

در اتصال مکانیکی پیچ و مهره با فلزاتی که پتانسیل الکتروشیمیایی متفاوت با یکدیگر دارند، می‌تواند موجب خوردگی گالوانیک شود.

این نوع خوردگی ذکر شده می‌تواند موجب ضعیف شدن اتصال در گذر زمان شود.

علاوه بر این، اتصال مکانیکی مواد مختلف، به دلیل تفاوت در ضریب انبساط حرارتی مواد، می‌تواند موجب ایجاد ترک حاصل از خستگی حرارتی شود.

در اثر سرد و گرم شدن‌های پیوسته، سوراخ مورد استفاده برای اتصال ممکن است از اندازه ابتدایی مورد تأیید خارج شود.

یکی از پرکاربردترین محل‌های استفاده از اتصالات مکانیکی، اتصال صفحات بدنه هواپیما به یکدیگر است که تماماً با استفاده از پرچ انجام می‌گیرد.

کاربرد آلومینیوم در ساخت پیچ و مهره

انتخاب این فلز به عنوان یک فلز اتصال‌ دهنده و کاربرد آلومینیوم در ساخت پیچ و مهره بسیار چالش‌برانگیز است.

زیرا آلومینیوم، در کنار فلزات دیگر بسیار مستعد خوردگیست و در صورتی که به موارد متالورژیکی اهمیت داده نشود؛ به سرعت آلومینیوم در نقش آند فداشونده قرار می‌گیرد و خورده می‌شود.

آلومینیوم به علت داشتن خواصی هم‌چون انعطاف‌پذیری بالا، استحکام مناسب، سبک بودن و…، می‌تواند به عنوان پیچ و مهره، انتخاب فوق‌العاده‌ای باشد اما باید موارد مهمی را مورد توجه قرار دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

خواص آلومینیوم

از خواص مختلف آلومینیوم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

به دلیل ضد حساسیت بودن و ترکیب ساده با موارد دیگر در حین نقطه ذوب آلومینیوم در صنعت های غذایی و بهداشتی مانند اسپری های خوش بو کننده به کار برده می شود.

به دلیل سبک بودن و همچنین بازیافت به صورت انبوه تولید می شود و سعی دارد جای محصولات مشابه با جنس پلاستیک و… را بگیرد.

همچنین از قیمت پایین تری نیز برخوردار است.

از دیگر مزایای آلومینیوم می توانیم به ضد زنگ بودن اشاره کنیم.


تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

آلومینیوم یک محصول اقتصادی بوده و می تواند مجدد وارد چرخه بازیافت شود. مصنوعات آلومینیومی به دو دسته آلومینیوم نرم و آلومینیوم خشک تقسیم می شوند.

آلومینیوم نرم به آن دسته از مصنوعات آلومینیومی گفته می شود که نیاز به مقاومت بسیار در برابر فشار، دما، ضربه ندارند. مثال هایی از ضایعات آلومینیوم نرم برای آشنایی بیشتر شما در پایین ذکر می کنیم:

1.ضایعات حاصل از بسته بندی ظروف مانند قوطی های نوشیدنی ها و یا فویل های مخصوص مواد غذایی
2.ضایعات ظروف آشپزخانه و قابلمه ها
3.ضایعات سیم های آلومینیومی بدون روکش
پروفیل و شاخه ها

آلومینیوم خشک به مصنوعاتی اطلاق می شود که تحت فشار، دما، ضربات و تنش های بسیار قرار دارند. بنابراین باید میزان استحکام آن ها بالا بوده و در دماهای بالا ظاهر خود را حفظ کنند. مثال:

سیلندر و پیستون خوردوها
رینگ های آلومینیومی خودروهای اسپرت
رادیاتور ها
قطعات آلومینیومی
ظروف چدنی


تفاوت آلومینیوم خشک و نرم در چیست؟

در پاسخ باید بگوییم که تفاوت این دو در میزان ناخالصی آلیاژ آلومینیوم است. هر چقدر آلومینیوم خالص تر باشد، نرم تر بوده و ارزش اقتصادی بیشتری دارد. از شکل ظاهری و کاربرد آلومینیوم ها می توان به سادگی خشک و یا نرم بودن آن را تشخیص داد.

با تعاریفی که از آلومینیوم خشک و آلومینیوم نرم ارائه کردیم، می توانیم تفاوت آلومینیوم خشک و نرم را به شکل زیر تعریف کنیم:

  • آلومینیوم خشک دارای انعطاف و نرمی کمتری نسبت به آلومینیوم نرم است.
  • ضایعات آلومینیوم خشک از ضایعات آلومینیوم نرم ارزان تر است.
  • سطح آلومینیوم نرم براق تر از آلومینیوم خشک است.
  • از آلومینیوم خشک برای تولید پیستون، سیلندر، قالب ها و نیز قطعاتی که نیازمند مقاومت در شرایط دما و فشار بالا هستند استفاده می شود، اما از آلومینیوم نرم برای تولید موادی به کار می رود که نیازمند مقاومت بالا نیستند.

اینستاگرام | واتساپ | تلگرام | فروشگاه

1 دیدگاه دربارهٔ «پیچ آلومینیوم 13 میل تا 10 سانت»

  1. پیچ الومینیوم سایز بزرگتر می خوام اگر داشتید بهم خبر بدید ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *